MI az a SEO?

Mi az a SEO?

A minap hallgattam egy érdekes SEO podcast epizódot Grumpy SEO Guy-tól, amiben arról beszélt, mi is az a SEO valójában, és mik azok az alapvető tényezők, amiken a sikeres keresőoptimalizálás múlik. Ezeket a gondolatokat és gyakorlati tanácsokat hoztam most el neked – közérthetően, sallangmentesen.

Ha vállalkozásod van, vagy most indítod el a weboldalad/webshopodat, biztosan belefutottál már ebbe a három betűbe: SEO. De mit is jelent pontosan, és miért jön szembe veled minden online marketing oldalon? Ebben a cikkben megnézzük, mi az a SEO, és miért nem csak tartalomgyártásból áll – sőt, miért lehet tévút az, ha csak erre alapozol.

Tartalomjegyzék
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Mit jelent a SEO?

    A SEO (Search Engine Optimization), vagyis keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldalad láthatóbbá váljon a Google keresőben. Ez nem mást jelent, mint hogy ha valaki a te szakterületeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban keres valamit, a te oldalad is megjelenik a találatok között – lehetőleg jó helyen.

    A SEO célja, hogy segítsd a keresőt abban, hogy megértse, miről szól az oldalad, és hogy az valóban hasznos legyen azok számára, akik a témában keresnek.

    A keresőoptimalizálás folyamatos munka, egy tudatos stratégia, ami a technikai háttértől a tartalomig mindenre hatással van.

    Nézzük, hogyan épül fel egy SEO-barát weboldal!

    Hogyan működik a kereső?

    Hogyan működik a kereső?

    A Google keresőmotorja három lépésben dolgozik:

    1. Crawling – a Google robotjai bejárják a webet, és feltérképezik az oldalakat.

    2. Indexelés – az oldaladat elraktározzák, vagyis bekerül az adatbázisba.

    3. Rangsorolás – a kereső eldönti, hogy melyik oldalt mutassa meg elsőként egy adott kulcsszóra.

    A cél az, hogy a te oldalad minél relevánsabb legyen, és ezt az algoritmusok is így lássák.

    A jó SEO 4 pillére – Grumpy SEO Guy szerint

    SEO alappillérRövid meghatározás
    Büntetések elkerüléseA keresőmotorok irányelveinek betartása, hogy ne kapjon az oldal algoritmikus vagy manuális büntetést.
    RelevanciaA tartalom és a weboldal struktúrájának összhangja a keresési szándékkal és kulcsszavakkal.
    TartalomValódi értéket adó, jól strukturált, informatív szöveg, ami választ ad a látogatók kérdéseire.
    BacklinkekMás, hiteles oldalak által az oldaladra mutató linkek, amelyek növelik a bizalmat és tekintélyt.

    Grumpy SEO Guy – SEO szakértő szerint a sikeres SEO nem csak tartalomgyártásból áll. Sőt, azt mondja:

    „If any SEO Agencies are trying to tell you that they are going to rank you by writing content for your site, they are lying.” vagyis 

    „Ha bármelyik SEO ügynökség azt mondja, hogy a weboldalad tartalmának megírásával fel tud juttatni a Google találati lista élére, akkor hazudik.”

    Szerinte négy dolog számít igazán:

     1. Büntetések elkerülése

    Ha a Google manipulálására játszol – például:

    • kulcsszavakkal tömöd tele a szöveget,

    • linkeket vásárolsz,

    • vagy rejtett tartalmat használsz,

    akkor előbb-utóbb visszaesel a találati listán. A kereső egyre ügyesebben szűri ki ezeket a trükköket, és a hosszú távon működő SEO mindig tiszta eszközökre épül.

     2. Relevancia

    A Google célja, hogy a kereső kérdésére valódi választ adjon. Ezért azok az oldalak kerülnek előre, amelyek pontosan azt mutatják, amit a felhasználó keres.

    „Google is not a content appreciation engine.”

    Tehát nem a szép fogalmazás számít, hanem az, hogy hasznos vagy-e a látogatónak.

    Ha nem vagy biztos abban, milyen kulcsszavak mentén érdemes elindulni, itt elmagyarázom, hogyan érdemes kulcsszókutatást végezni.

     

     3. Tartalom

    A tartalom akkor jó, ha:

    • választ ad a keresésre,

    • jól felépített, könnyen olvasható,

    • és nem csak a Google-nek szól, hanem az embereknek is.

    „Ask yourself, would this ever occur naturally? If yes, do it. If no, don’t do it.” 

    „Tedd fel magadnak a kérdést: ez természetes módon is előfordulna? Ha igen, csináld. Ha nem, ne csináld.”

    4. Backlinkek

    A visszamutató linkek (más néven: backlinkek) a SEO „ajánlásai”. Minél több hiteles oldal hivatkozik rád, annál nagyobb bizalommal kezeli a Google a tartalmadat is.

    „Backlinks are the currency of SEO.”

    „A visszamutató linkek a SEO valutája.”

    Ha szeretnél természetes módon linkeket szerezni, érdemes olyan tartalmakat készíteni, amit más is szívesen megoszt vagy idéz.

    Tévutak, amiket inkább kerülj el

    Mi az a seo

    Grumpy SEO Guy szerint ezek téves gondolatok a SEO-ról:

    ❌ „Tartalom elég, mással nem kell foglalkozni.”

    ❌ „Majd egy AI-generált blog feltolja az oldalt.”

    ❌ „Ha veszek pár linket, előreugrik az oldalam.”

    Ezek nem csak nem működnek, de árthatnak is.

    „If it can be automated, it will be devalued.” vagyis

    „Amit automatizálni lehet, azt a Google előbb-utóbb leértékeli.”

    A Google célja mindig az, hogy a valós, hasznos, emberi tartalmat részesítse előnyben.

    Mit tehetsz, ha most kezdenél bele?

    Indulásként érdemes átgondolnod:

    • rendben van-e a technikai háttér (oldalsebesség, mobilbarát megjelenés),

    • tisztában vagy-e a célcsoportod kérdéseivel,

    • tudod-e, milyen kulcsszavakra szeretnél megjelenni,

    • van-e stratégiád a rendszeres tartalomra és linképítésre.

    Ezekben a kérdésekben tudlak támogatni SEO szakemberként, ha szeretnéd.

    Forrás: 

    Grumpy SEO Guy

    Search Engine Land

    MOZ

    Dolgozzunk együtt!

    Telefon

    0670/466-0729

    e-mail

    zsukocsany@gmail.com

    Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

    Keresőoptimalizálás 2025 – Mi működik ma a Google-ben? Home A keresőoptimalizálás (röviden: SEO) az elmúlt években elsősorban arról szólt, hogy az optimalizálni kívánt weboldal technikailag rendben legyen, …

    Linképítés alapjai: Miért kulcsfontosságú a SEO-ban 2025-ben is? Home A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy egy weboldal minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google találati listáján, amikor a felhasználók …

    Mit akar valójában a látogatód? Home  Valaki beírja a Google-be: „matcha előnyei”. Másik ember pedig ezt gépeli be: „matcha tea rendelés”. Mindketten ugyanarra az italra keresnek …