Mit akar valójában a látogatód?

Mit akar valójában a kereső?

 Valaki beírja a Google-be: „matcha előnyei”. Másik ember pedig ezt gépeli be: „matcha tea rendelés”. Mindketten ugyanarra az italra keresnek rá, mégis teljesen más céljuk van. Ez a keresési szándék lényege.

A kulcsszavak önmagukban nem mondanak el mindent. A keresési szándék – angolul search intent – segít megérteni, mit szeretne valójában az ember, aki keres. A Google is erre próbál rájönni, és ha te is tudod, mit akar a látogatód, sokkal jobban tudsz neki tartalmat, terméket vagy megoldást kínálni.

Tartalomjegyzék
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Mi az a keresési szándék, és miért foglalkozik vele a Google (és te is)?

    A keresési szándék annak a szándéka, aki beír valamit a keresőbe. Viszont nem csak a szavak számítanak, hanem a mögöttes cél!

    Példák:

    • „hogyan kell matchát készíteni” → A kereső információt keres.

    • „legjobb matcha márka” → A kereső vásárlás előtt kutat.

    • „matcha rendelés online” → A kereső már vásárolni akar.

    A Google célja az, hogy ne csak kulcsszóra, hanem szándékra válaszoljon. Ezért van az, hogy ha beírod: „laptop vásárlás tippek”, akkor nem webáruházakat kapsz első helyen, hanem blogcikkeket, összehasonlításokat. A kereső már „érti”, hogy Te még csak tájékozódsz.

    A keresési szándék négy típusa – egyszerű példákkal

    Több keresési típus létezik
    1. Információs
      Valaki tanulni, olvasni, utánanézni akar valaminek.
      Példa: „mi az a SEO”, „hogyan készül a matcha”

    2. Navigációs
      Egy adott weboldalra szeretne eljutni.
      Példa: „facebook belépés”, „index hírek”

    3. Transzakciós
      Vásárolni, letölteni, feliratkozni szeretne.
      Példa: „matcha rendelés”, „Netflix előfizetés”

    4. Kereskedelmi vizsgálódás 
      Már tudja, hogy vásárolni fog, csak még nem döntött.
      Példa: „legjobb laptop 2025”, „iPhone vs Samsung összehasonlítás”

    Gondolj rá úgy, mint a vásárlói gondolkodás szakaszaira. 

    Miért fontos ez neked, ha tartalmat készítesz?

    Egyszerű: ha nem érted, mit akar a kereső, mellélősz.

    • Írsz egy szuper termékoldalt, de információs szándékra nem lesz releváns.

    • Készítesz egy edukációs blogbejegyzést, de a látogatók már vásárolni akarnának.

    • A Google is hátrasorol, mert „nem ez kellett volna az olvasónak”.

    Ha viszont ráérzel a szándékra, akkor olyan tartalmat készítesz, amit:

    • könnyen megtalálnak,

    • jó élmény használni,

    • eredményt hoz: feliratkozás, vásárlás, megosztás.

    Hogyan derítsd ki egy kulcsszó mögötti szándékot?

    Hogyan derítsd ki egy kulcsszó mögötti szándékot?

    Van néhány gyors módszer:

    • Nézd meg a Google találatokat. Ha főleg blogcikkeket látsz, információs a szándék. Ha termékoldalak és hirdetések jönnek, akkor inkább transzakciós.

    • Használj AI-t vagy SEO eszközt. A Semrush, Ahrefs, Ubersuggest, de akár a ChatGPT is segíthet. Kérdezd meg például:

      „Milyen keresési szándék állhat a ‘kerámia serpenyő előnyei’ kulcsszó mögött?”

    Spoiler: információs. De ha így kérdezik: „kerámia serpenyő olcsón”, már vásárlás a cél. Látod? Ezért érdemes már a kulcsszónál elgondolkodnod a kereső szándékán, teljesen más tartalmat kíván a két kulcsszó.

    Kettős kulcsszó stratégia: amikor egy tartalom több szándékot is kiszolgál

    Kettős kulcsszó stratégia: amikor egy tartalom több szándékot is kiszolgál

    Néha a keresési szándék nem tiszta. Vagy a látogató többféle célból is jöhet ugyanarra az oldalra. Ekkor jön jól a kettős kulcsszó stratégia.

    Példa:

    „Mi az a kollagén + Kollagén rendelés” – egy cikk edukál és konvertál is.

    Tipp: legyen egy informatív rész, aztán jöjjön a termékajánló. Így mindenki megkapja, amit keres.

    Gondolkozz a látogató fejével, vajon mit akarhat?

    gondolkozz a látogató fejével

    Igazából ha belegondolsz, a keresési szándék megértése nem technikai trükk, hanem empátia: megpróbálsz belegondolni abba, mit szeretne az olvasó, amikor keres. Ha ezt jól csinálod, akkor a tartalmad nemcsak rangsorol, hanem segít, meggyőz, és működik.

    Ha úgy érzed, hogy jó tartalmat írsz, de nem hozza az eredményeket, lehet, hogy nem a szöveggel van baj – csak nem találkozik a szándékkal. Ebben tudok segíteni. SEO tanácsadóként abban hiszek, hogy a technikai tudás csak akkor ér valamit, ha megértjük a felhasználót. Ha te is így gondolod, dolgozzunk együtt.

     

    Forrás: 

    Ahrefs Blog – What is Search Intent?

    Semrush BlogSearch Intent: What It Is & How to Optimize for It

     

    Dolgozzunk együtt!

    Telefon

    0670/466-0729

    e-mail

    zsuzsi@kovadesignweb.hu

    Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

    Keresőoptimalizálás 2025 – Mi működik ma a Google-ben? Home A keresőoptimalizálás (röviden: SEO) az elmúlt években elsősorban arról szólt, hogy az optimalizálni kívánt weboldal technikailag rendben legyen, …

    Linképítés alapjai: Miért kulcsfontosságú a SEO-ban 2025-ben is? Home A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy egy weboldal minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google találati listáján, amikor a felhasználók …

    Mit akar valójában a látogatód? Home  Valaki beírja a Google-be: „matcha előnyei”. Másik ember pedig ezt gépeli be: „matcha tea rendelés”. Mindketten ugyanarra az italra keresnek …