Sokan azt gondolják, hogy ha követik a SEO ellenőrző listákat, automatikusan az élre kerülnek a Google találatok között. Pedig ha ez ilyen egyszerű lenne, mindenki ott lenne. Ebben a cikkben elmondom, miért nem működik így a keresőoptimalizálás, és hogyan érdemes valóban hosszú távon gondolkodni.
A Google első helye sok vállalkozás álma. Nem véletlenül: hatalmas látogatottságot, bizalmat és növekedést hozhat. Sokan pedig azt gondolják, ha megvan a „titkos SEO-recept”, amit ha végigpipálunk, garantált az első helyezés. Az internet tele van hasonló csalikkal, letölthető ellenőrző listákkal pl.: „10 SEO lépés, és jön a forgalom!”
De ha mindenki ugyanazt a checklistát követné, akkor mindenki első lenne a Google-ben. És hát… tudjuk, ez nem így működik.
Ez nem recept. Ez verseny.
A SEO egy folyamatos, élő, változó rendszer, ahol nem elég „jó” lenni – jobbnak kell lenned a többieknél. És ebben a játékban a Google nem pusztán az elvégzett technikai lépések számát nézi.
Természetesen nem baj, sőt, kifejezetten hasznos, ha egy weboldal követi az alapvető SEO ellenőrző listákat. Ezek segítenek elkerülni a technikai hibákat, strukturálni a tartalmat és rendet tenni a weboldalunkon.
A félreértés ott van, ha azt hisszük, hogy ezek elegendőek a Google első helyéhez. Az ellenőrző listák rendben tartanak, de a valódi előrelépéshez stratégiai gondolkodás, minőségi tartalom, megbízhatóság és egyedi megközelítés szükséges.
Ezek az ellenőrző listák sokszor az alap, inkább technikai SEO-feladatokat sorolják:
– használj kulcsszavakat a címsorban,
– írj meta leírást,
– legyen gyors az oldalad,
– tedd mobilbaráttá,
– add meg az ALT szöveget a képeknél,
– legyen SSL tanúsítványod.
Ezek nagyon fontosak – és az általam készített honlapkészítés szolgáltatások esetén ezek természetesen az alapcsomag részei.
De a Google első helye nem csak azon múlik, hogy ezeket megcsinálod.
Ezek a technikai minimumok, mint amikor rendben van a sütő hőfoka, előkészítve a hozzávalók, de a végeredményt a recept kreatív része, az arányok, az ízek, és a személyesség határozza meg.
…a felhasználói élményt.
…a hasznos és hiteles tartalmat.
…az olyan oldalakat, amik valóban megválaszolják a látogató kérdését.
…és az olyan weboldalakat, amiket más megbízható források is hivatkoznak (backlinkek fontossága).
A keresőmotor nem egyszerűen azt nézi, hogy „szerepel-e a kulcsszó”, hanem azt, hogy milyen szinten oldja meg a felhasználó problémáját. Vagyis ha valaki beírja, hogy „hogyan kerülhetek a Google első helyére”, akkor nem egy kulcsszóval telezsúfolt cikket akar olvasni – hanem átlátható, szakértői, emberközeli tartalmat, ami segít megérteni és megvalósítani.
Erről írtam bővebben ebben a cikkben is:
Mit jelent az EEAT?
Képzeld el, hogy két különböző egészségügyi weboldal ugyanazt a kulcsszót célozza meg: például „természetes megoldások migrénre”. Mindkettő beállítja a meta adatokat, használja a kulcsszót a cikkben, gyors a weboldal, mobilbarát… és mégsem ugyanott vannak a találati listán.
Miért?
Mert a Google nem azt díjazza, hogy valaki teljesítette az alap SEO-feladatokat, hanem azt, hogy ki oldja meg jobban a kereső szándékát.
Lehet, hogy az egyik oldal részletesebb, van rajta egy esettanulmány, vagy épp videós magyarázat. A másik viszont lehet, hogy sablonos, és nem is tudni, ki írta.
A Google algoritmusa egyre jobban „érti” a tartalmak értékét. És azt is figyeli, hogy más megbízható oldalak hivatkoznak-e rád. Ezért a tartalom minősége + hitelessége + felhasználói élmény együtt számít.
Ahelyett, hogy csak egy ellenőrző listát követnél, sokkal hatékonyabb, ha stratégiában gondolkodsz. A SEO nem sprint, hanem egy hosszú távú befektetés – olyan, mint egy teherhajó: lassabban indul be, de ha egyszer lendületbe jön, akkor stabilan és megbízhatóan hozza a látogatókat. Akkor is érted dolgozik, amikor már alig foglalkozol vele. Egy jól felépített SEO stratégia hónapok múlva is eredményeket hozhat, miközben a fizetett hirdetések (pl. Google Ads) leállítása után azonnal megszűnik a forgalom. Az igazi kérdések tehát nem azzal kezdődnek, hogy „milyen kulcsszóra optimalizáljunk”, hanem sokkal mélyebben: kinek szól a weboldalad, milyen problémára ad választ, és mi különböztet meg másoktól? Ezek azok az alapok, amikre stabil forgalmat lehet építeni – nem a pipák száma.
Ne érts félre: az alap SEO-feladatokat el kell végezni. De ha ezeken túllépsz, ott kezdődik a valódi hatás. Íme pár irány, amin elindulhatsz:
Ha szeretnél kilépni a sablonos SEO-világból, és egy olyan megközelítést alkalmazni, ahol nemcsak jelen vagy a találati listán, hanem valóban jó helyen vagy, akkor érdemes mélyebbre ásni.
Én ebben tudok segíteni – SEO-szakemberként és webdesignerként. Dolgozzunk együtt!
Forrás:
Keresőoptimalizálás 2025 – Mi működik ma a Google-ben? Home A keresőoptimalizálás (röviden: SEO) az elmúlt években elsősorban arról szólt, hogy az optimalizálni kívánt weboldal technikailag rendben legyen, …
Linképítés alapjai: Miért kulcsfontosságú a SEO-ban 2025-ben is? Home A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy egy weboldal minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google találati listáján, amikor a felhasználók …
Mit akar valójában a látogatód? Home Valaki beírja a Google-be: „matcha előnyei”. Másik ember pedig ezt gépeli be: „matcha tea rendelés”. Mindketten ugyanarra az italra keresnek …