Google első hely ellenőrző listákkal-tényleg ilyen egyszerű lenne?

Google első hely ellenőrző listákkal?

Sokan azt gondolják, hogy ha követik a SEO ellenőrző listákat, automatikusan az élre kerülnek a Google találatok között. Pedig ha ez ilyen egyszerű lenne, mindenki ott lenne. Ebben a cikkben elmondom, miért nem működik így a keresőoptimalizálás, és hogyan érdemes valóban hosszú távon gondolkodni.

Tartalomjegyzék
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Az ellenőrző listák illúziója

    Google első hely4

    A Google első helye sok vállalkozás álma. Nem véletlenül: hatalmas látogatottságot, bizalmat és növekedést hozhat. Sokan pedig azt gondolják, ha megvan a „titkos SEO-recept”, amit ha végigpipálunk, garantált az első helyezés. Az internet tele van hasonló csalikkal, letölthető ellenőrző listákkal pl.: „10 SEO lépés, és jön a forgalom!”

    De ha mindenki ugyanazt a checklistát követné, akkor mindenki első lenne a Google-ben. És hát… tudjuk, ez nem így működik.

    Ez nem recept. Ez verseny.
    A SEO egy folyamatos, élő, változó rendszer, ahol nem elég „jó” lenni – jobbnak kell lenned a többieknél. És ebben a játékban a Google nem pusztán az elvégzett technikai lépések számát nézi.

    SEO Google első hely-stratégia

    Természetesen nem baj, sőt, kifejezetten hasznos, ha egy weboldal követi az alapvető SEO ellenőrző listákat. Ezek segítenek elkerülni a technikai hibákat, strukturálni a tartalmat és rendet tenni a weboldalunkon.

    A félreértés ott van, ha azt hisszük, hogy ezek elegendőek a Google első helyéhez. Az ellenőrző listák rendben tartanak, de a valódi előrelépéshez stratégiai gondolkodás, minőségi tartalom, megbízhatóság és egyedi megközelítés szükséges.

    Mit takarnak a SEO ellenőrző listák, és miért nem elég csak ezeket kipipálni?

    Elég az első helyhez, ha kipipáljuk a lista tételeit?

    Ezek az ellenőrző listák sokszor az alap, inkább technikai SEO-feladatokat sorolják:
    – használj kulcsszavakat a címsorban,
    – írj meta leírást,
    – legyen gyors az oldalad,
    – tedd mobilbaráttá,
    – add meg az ALT szöveget a képeknél,
    – legyen SSL tanúsítványod.

    Ezek nagyon fontosak – és az általam készített honlapkészítés szolgáltatások esetén ezek természetesen az alapcsomag részei.
    De a Google első helye nem csak azon múlik, hogy ezeket megcsinálod.

    Ezek a technikai minimumok, mint amikor rendben van a sütő hőfoka, előkészítve a hozzávalók, de a végeredményt a recept kreatív része, az arányok, az ízek, és a személyesség határozza meg.

    A Google nem ellenőrző listák tételeit értékeli, hanem…

    …a felhasználói élményt.
    …a hasznos és hiteles tartalmat.
    …az olyan oldalakat, amik valóban megválaszolják a látogató kérdését.
    …és az olyan weboldalakat, amiket más megbízható források is hivatkoznak (backlinkek fontossága).

    A keresőmotor nem egyszerűen azt nézi, hogy „szerepel-e a kulcsszó”, hanem azt, hogy milyen szinten oldja meg a felhasználó problémáját. Vagyis ha valaki beírja, hogy „hogyan kerülhetek a Google első helyére”, akkor nem egy kulcsszóval telezsúfolt cikket akar olvasni – hanem átlátható, szakértői, emberközeli tartalmat, ami segít megérteni és megvalósítani.

    Erről írtam bővebben ebben a cikkben is: 
    Mit jelent az EEAT? 

    Google első hely stratégiával

    Példák: ugyanaz a SEO, mégsem ugyanolyan eredmény

    Képzeld el, hogy két különböző egészségügyi weboldal ugyanazt a kulcsszót célozza meg: például „természetes megoldások migrénre”. Mindkettő beállítja a meta adatokat, használja a kulcsszót a cikkben, gyors a weboldal, mobilbarát… és mégsem ugyanott vannak a találati listán.

    Miért?

    Mert a Google nem azt díjazza, hogy valaki teljesítette az alap SEO-feladatokat, hanem azt, hogy ki oldja meg jobban a kereső szándékát.
    Lehet, hogy az egyik oldal részletesebb, van rajta egy esettanulmány, vagy épp videós magyarázat. A másik viszont lehet, hogy sablonos, és nem is tudni, ki írta.

    A Google algoritmusa egyre jobban „érti” a tartalmak értékét. És azt is figyeli, hogy más megbízható oldalak hivatkoznak-e rád. Ezért a tartalom minősége + hitelessége + felhasználói élmény együtt számít.

    A valódi SEO: stratégia + egyediség + felhasználó

    Google stratégia

    Ahelyett, hogy csak egy ellenőrző listát követnél, sokkal hatékonyabb, ha stratégiában gondolkodsz. A SEO nem sprint, hanem egy hosszú távú befektetés – olyan, mint egy teherhajó: lassabban indul be, de ha egyszer lendületbe jön, akkor stabilan és megbízhatóan hozza a látogatókat. Akkor is érted dolgozik, amikor már alig foglalkozol vele. Egy jól felépített SEO stratégia hónapok múlva is eredményeket hozhat, miközben a fizetett hirdetések (pl. Google Ads) leállítása után azonnal megszűnik a forgalom. Az igazi kérdések tehát nem azzal kezdődnek, hogy „milyen kulcsszóra optimalizáljunk”, hanem sokkal mélyebben: kinek szól a weboldalad, milyen problémára ad választ, és mi különböztet meg másoktól? Ezek azok az alapok, amikre stabil forgalmat lehet építeni – nem a pipák száma.

    Mit csinálj az ellenőrző listák helyett – vagy mellett?

    Ne érts félre: az alap SEO-feladatokat el kell végezni. De ha ezeken túllépsz, ott kezdődik a valódi hatás. Íme pár irány, amin elindulhatsz:

    • Készíts ügyfélprofilt – gondolkodj a célcsoportod fejével!
    • Kérdezd meg: mit keresnek, mire kíváncsiak, milyen döntés előtt állnak?
    • Ne félj egyedi lenni – ne másolj, mutasd meg, hogy te miben vagy hiteles!
    • Építs backlinkeket, vendégcikkekkel, ajánlásokkal, PR-megjelenéssel!
    • Gondolj hosszú távra – a Google első hely nem sprint, hanem maraton.
     

    Ha szeretnél kilépni a sablonos SEO-világból, és egy olyan megközelítést alkalmazni, ahol nemcsak jelen vagy a találati listán, hanem valóban jó helyen vagy, akkor érdemes mélyebbre ásni.

    Én ebben tudok segíteni – SEO-szakemberként és webdesignerként. Dolgozzunk együtt!

     

    Forrás:

    Marketing Rakéta 

    Search with Candour-SEO Podcast

    Grumpy SEO Guy

    Legfrisebb cikkek

    Az újgenerációs SEO az emberek gondolkodását, a keresési szándékot és a tartalom valódi értékét helyezi előtérbe. Ebben a cikkben megmutatom, mi változott, mire érdemes figyelned, és hogyan tudsz te is lépést tartani – akár blogot írsz, akár webáruházat üzemeltetsz.
    A linképítés az egyik legfontosabb, mégis legfélreértettebb SEO-eszköz. Sokan még mindig linkvásárlásra vagy spam kommentekre gondolnak, ha szóba kerül – pedig a mai linképítés már a bizalomról, kapcsolatok építéséről és értékes tartalmakról szól.
    Mit akar valójában az, aki rákeres valamire a Google-ben? Nem mindig azt, amit elsőre gondolnánk. A keresési szándék – vagyis a search intent – segít megérteni, mit keres valójában a felhasználó.

    Dolgozzunk együtt!

    Ha úgy érzed szükséged lenne segítségre a weboldaladdal vagy az online jelenléteddel kapcsolatban, írj üzenetet vagy keress telefonon!

    Telefon

    0670/466-0729

    e-mail

    zsukocsany@gmail.com

    Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

    Keresőoptimalizálás 2025 – Mi működik ma a Google-ben? Home A keresőoptimalizálás (röviden: SEO) az elmúlt években elsősorban arról szólt, hogy az optimalizálni kívánt weboldal technikailag rendben legyen, …

    Linképítés alapjai: Miért kulcsfontosságú a SEO-ban 2025-ben is? Home A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy egy weboldal minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google találati listáján, amikor a felhasználók …

    Mit akar valójában a látogatód? Home  Valaki beírja a Google-be: „matcha előnyei”. Másik ember pedig ezt gépeli be: „matcha tea rendelés”. Mindketten ugyanarra az italra keresnek …